Kategorier
Træningslog

Uge 1 – grundtræningen

Nu er den første uge overstået, i mit 10 ugers løbeprogram. Det har været en forholdsvis let uge, hvor der skulle lidt kilometer i benene og gang i lidt styrketræning.

Den forløb således:

30 min styrketræningMandag
6 km / 5:15Tirsdag
4 km / 5:15 + 2 km / 4:30Torsdag
45 min styrketræningFredag
8 km / 5:15Søndag

Det gav stort set ikke sved på panden. De 8 kilometer løb jeg i mørke, og det var pivkoldt, nok derfor det ikke gav sved.

Til gengæld kom jeg til at give fredagens styrketræning lidt meget gas med vægte og børn på ryggen. Det satte sig i måsen, som stadig mandag var lidt øm. Du kan se mine styrketræningsøvelser til løbere her.

Nu venter uge 2, hvor der stadig ikke er meget hastighed på, men øger den samlede mængde med 3 kilometer. Jeg glæder mig lidt til søndag, hvor der er lagt 5 x 15 sekunders sprint ind efter en 10 kilometer.

Et par stemningsbilleder fra ugen der gik.

Lunges med Sejr på ryggen

Nova på ryggen til en omgang squats

Så meget kan jeg se, når jeg løber i mørke med min pandelampe.

Klar til en frisk løbetur
på en iskold solskinsmorgen

Af Brian Brandt

Motionsløber med indstilling som eliteløber.
Elsker at nørde løb og få mine børn involveret i min træning.
Her deles mine erfaringer i hverdagen med løb og familieliv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.