Kategorier
Løb

Back on track efter skade

Det er over en måned siden jeg sidst opdaterede her på bloggen. Motivationen til at fortælle om løb var helt forsvundet, samtidig med at jeg ikke kunne løbe.

1-2 ture ind til kiropraktoren og nogle rygøvelser var hvad det kunne blive til. Det er dog så også hjulpet.

Brud på den
ene lændehvirvel

Positive vibes herfra

Rygsmerterne er væk. Godt nok var der et brud på den ene lændehvirvel, men kiropraktoren mener, at det formentlig er en gammel skade. Det skal jeg til en MR scanning med, en gang når sygevæsenet er kørende igen.

Men de sidste 7 dage har jeg løbet henholdvis 10km, 7km, 11km og så et intervalpas på 7,5 km, hvor jeg løb pace 5:30/4:30 og sluttede af med 3:00 for at presse kroppen.

Stadig ingen smerter.

Succes!

Så nu kan jeg igen for alvor begynde de hårde intervalpas.

Jeg har lagt et nyt program – hvor jeg har taget udgangspunkt i det oprindelige. Starter bare lige et par uger tilbage, og skalerer så lidt hurtigere, så jeg kan “back on track”.

Forventer at jeg om 14 dage er på niveau med der, hvor min “skade” indtraf. Ved stadig ikke om det var overbelastning eller akut.

Men nu kommer du igen til at høre mere fra mig. Motivationen er tilbage.

I dag skal der prøves løbebriller. Det er jo begyndt at skinne helt vildt :-).

Af Brian Brandt

Motionsløber med indstilling som eliteløber.
Elsker at nørde løb og få mine børn involveret i min træning.
Her deles mine erfaringer i hverdagen med løb og familieliv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.