Kategorier
Løb

Motivationen forsvundet som skadet

Jeg er i smerte. Fysisk og mentalt. Det startede for cirka 10 dage siden, hvor jeg søndagen efter et hårdt træningspas fik ondt i lænden igen.

Lige over ballerne og lidt op til højre. Av

Det gør ondt at stå oprejst i for lang tid. Ikke så slemt når jeg er i rolig bevægelse. Det er en ret skærende smerte.

Jeg sprang en dag over og løb 10 km dagen efter – i håb om, at det bare lige skulle varmes op og strækkes væk. Det gjorde det selvfølgelig meget værre.

Så gik jeg helt frem til lørdag uden at løbe. Holdte mig på sofaen i fosterstilling alle aftener. Det afhjalp og lørdag var det næsten væk.

Derfor tog jeg en lille tur igen. Det gjorde ikke ondt. Jeg fik strukket godt ud og lavet lidt rygøvelser / yoga agtige ting.

Lørdag aften var det så igen ligeså slemt som tidligere. Æv altså.

Røg sgu ned i kulkælderen. For vidste, at nu skulle jeg igen gå og have ondt en uges tid. Ikke kunne løbe eller starte have-projekter som jeg gerne vil.

Afhjælp af lændesmerterne

I de her corona-tider, kan du jo ikke bare tage til en kiropraktor – så har søgt nettet tyndt efter øvelser jeg kan lave. Det har jeg nu gjort 2 aftener – brugt en times tid hver gang på gulvmåtten med strækøvelser.

Det virker ikke en skid.

Motivationen er frustreret. Det gik lige så super godt med intervallerne og motivationen var mega høj for at skulle løbe en fantastisk 5 km PR.

Nu kan jeg se tilbage på snart 14 dage uden en ordentlig træning. Formen daler dag efter dag. Har lyst til bare at skyde en hvid pil efter det hele lige nu.

Hjemmesiden her bliver heller ikke helt så opdateret, da jeg er frustreret ved tanken.

Nå – men der er ikke så meget andet at gøre, end være tålmodig, lave mine øvelser og håbe på det snart går over igen.

Af Brian Brandt

Motionsløber med indstilling som eliteløber.
Elsker at nørde løb og få mine børn involveret i min træning.
Her deles mine erfaringer i hverdagen med løb og familieliv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.